Flyers

Mensen komen regelmatig in aanmerking met flyers, alleen worden ze vaak maar kort bekeken. Pas als er iets op de flyer staat wat de aandacht trekt dan zal men er langer naar kijken. Je moet dus zorgen dat je flyer opvalt. Maar hoe zorg je er nou voor dat je flyer opvalt en dat de ontvanger van de flyer iets gaat doen met de informatie of actie gaat ondernemen? DrukwerkConcurrent heeft wat tips verzameld voor een pakkende flyer.

Bepaal als eerste de doelgroep. Voor wie ga je deze flyer maken? Een flyer gericht aan kinderen ziet er anders uit dan een flyer gericht aan senioren. Naast de doelgroep moet je ook bepalen met welk doel je de flyer gaat maken. Wil je, je producten of diensten onder de aandacht brengen of wil je mensen aansporen tot actie?

Opmaak

Zorg voor een mooie, nette lay-out. Is je flyer rommelig dan is de kans groot dat deze vrij snel in de prullenbak belandt.

  • Gebruik om gelijk op te vallen een grote kop. Dat kan een titel of je logo zijn.

  • Maak gebruik van mooi beeldmateriaal. Investeer zelf in een professionele fotoshoot of koop goede stockfoto's. Dit beeldmateriaal kun je dan ook vaker gebruiken.

  • Wees niet bang om witruimte te gebruiken. Door goed gebruik van witruimtes kun je de aandacht naar de belangrijkste teksten trekken.

  • Ook het gebruik van kleuren is erg belangrijk. Zorg ervoor dat de kleuren passen bij je huisstijl of logo en dat het past bij de rest van je flyer, het totale plaatje moet kloppen.


Tekst

Naast een opvallende flyer, moet je flyer mensen ook interesseren. Vertel kort en bondig over je product, dienst, actie of evenement. Nodig mensen ook uit om actie te ondernemen: bezoek onze website of kom naar de winkel. En onderscheid jezelf van de concurrent, waarom moeten ze voor jou kiezen?

En vergeet het allerbelangrijkste niet: je contactinformatie. Wat je ook in je flyer zet, mensen hebben er niks aan als ze niet weten hoe ze contact met je moeten opnemen. Bedrijfsnaam, telefoonnummer en website zijn de minimale vereisten. Je adres hoef je niet altijd te vermelden, maar het staat netter om het wel te doen. Organiseer je een evenement? Vergeet dan niet om de datum en de locatie van het evenement te vermelden.

Zet je social media in voor je marketing? Maak dan gebruik van de mogelijkheid om nieuwe fans te werven door ze te laten weten hoe ze je kunnen vinden op FacebookTwitter of andere social media kanalen.

Om je flyer extra onder de aandacht te brengen kun je kiezen voor een combinatie van bijvoorbeeld flyersposters en/of spandoeken. Deze combinatie is zeker aan te bevelen wanneer je een evenement organiseert.

Als je uitgebreidere informatie wilt vertellen over je product of dienst dan is een folder beter geschikt.

Heb je hulp nodig bij het maken van je flyer of wil je de complete opmaak uitbesteden? Neem gerust contact met ons op. Wij helpen je graag verder.

Flyers bestellen